EVENIMENT: A început mutarea podului de fier de la Crasna!

Seara trecută, mai multe echipe de la o firmă de lucrări construcții civile au început pregătirile pentru mutarea vechiului pod de la Crasna, cu o vechime de peste 120 de ani.

În locul vechiului pod, ar urma să se construiască un pod modern, rezistent, o mai veche dorință a miilor de șoferi care trec zilnic pe podul improvizat din apropiere.

Meritul pentru începerea lucrărilor la noul pod le aparține fostului prefect de Vaslui, Eduard Popica, dar și președintelui CJ Vaslui, care au făcut nenumărate sesizări pentru a se construi un nou pod.

Podul vechi de fier de la Crasna devine istorie și va fi mutat în curtea societății LDP, până ce autoritățile vor decide ce vor face cu el.

Firma care execută lucrările la noul pod a început pregătirile pentru demontare, de seara trecută, sub privirile a sute de șoferi care treceau prin zonă.

“Voi interveni cu memorii la Ministerul Transporturilor, pentru că este nevoie de un alt pod, asta este sigur. Mă alătur eforturilor făcute de conducerea Consiliului Județean, care a semnalat situația de mai multe ori la Bucuresti și sper ca, împreună, să găsim o soluție favorabilă de rezolvare a situației”, spunea fostul prefect Popica, în urmă cu un an de zile, situație care devine acum realitate.

Conform plăcuței montate de atelierele Dayde & Pille, din Paris, podul de la Crasna ar fi fost făcut la 1896. Este foarte probabil ca acest pod să fi înlocuit un alt obiectiv similar, construit în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza, pod despre care se spunea că făcea legătura între Basarabia și Moldova propriu-zisă.

Importanța podului este subliniată și de prestigiul constructorului francez. În România, pe lângă podul de la Crasna, Dayde & Pille a construit și podul rutier de la Târgu Jiu considerat o adevărată bijuterie inginerească. Acesta a fost din pacate distrus cu încetul începând cu anul 1994, în ciuda titlului de monument istoric.

Podurile peste Sena ale celebrului constructor au avut evident altă soartă fiind iubite de toată lumea de la turiști la artiști: Passarelle Debilly, Pont Alxandre III, Pont Mirabeau, Pont Notre Dame, Viaduc d’Austerlitz.

În schimb, Podul de la Crasna a fost intens folosit de armatele rusă și romană în primul razboi mondial și de către armatele română, germană și sovietică în al doilea război mondial, podul suportând traversarea pieselor de artilerie grea și blindatelor.

“Sunt informații că, în același loc, a mai fost un pod, care a fost folosit de trupele noastre în timpul Războiului de Independență”, spune Laurențiu Chiriac, muzeograf.

Podul de la Crasna, Dayde & Pille – 1896
Companie de Construcții Creil/ Dayde & Pille/ Ingineri Constructori/1896 Paris 1896

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: