Faceți curățenie în sectorul non-medical? Iată recomandările ITM Vaslui!

Inspectoratul Teritorial de Muncă Vaslui a lansat un set de recomandări pentru firmele din județul Vaslui care efectuează curățenie în sectoarele non-medicale, în această perioadă, măsuri menite să împiedice răspândirea coronavirusului.

Potrivit Legii nr. 319/2006, actualizată, angajatorul are obligația de a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.

De asemenea, lucrătorii trebuie să-și îndeplinească sarcinile de muncă în conformitate cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de infecție cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) și să prevină expunerea altor persoane care ar putea fi afectate de acțiunile/omisiunile lor.

La reluarea activităților din sectoarele non medicale trebuie respectate măsurile pentru asigurarea securității și sănătății lucrătorilor și a altor participanți la procesul de muncăși trebuie luate măsuri suplimentare pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus (SARS-CoV-2).

Activitățile de curățenie se desfășoară în toate întreprinderile/unitățile și pot implica expunerea lucrătorilor la riscuri profesionale. Pentru a preveni infecția cu noul coronavirus în cursul realizării acestor activități, angajatorii trebuie să pună în aplicare măsuri tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de altă natură care să vizeze securitatea și sănătatea în muncă.

Riscul de infecție cu noul coronaviruspentru lucrătorii ce desfășoară activități de curățenie depinde de mai mulți factori, dintre care se menționează:

– Tipul suprafeței contaminate;

– Cantitatea de virus diseminată;

– Timpul de expunere la virus al persoanei contaminate.

Riscul de infecție cu noul coronavirus din mediul de muncă ce a fost contaminată scade în timp. Nu se poate ști cu exactitate momentul în care riscul de contaminare cu noul coronavirus dispare, însă se consideră ca riscul scade semnificativ după 72 ore, susțin inspectorii ITM Vaslui.

“Angajatorii trebuie ca, atunci când lucrătorii ajung la locul de muncă și înainte de începerea activității, să organizeze luarea temperaturii corporale și să admită la lucru numai persoanele sănătoase.

De asemenea, angajatorii pot lua următoarele măsuri de prevenire și protecție:

Instruiți lucrătorii cu privire la prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu noul Coronavirus la efectuarea activităților de curățenie, pe baza recomandărilor autorităților competente;

Informați lucrătorii și alți participanți la procesul de muncă referitor la obligativitatea respectării instrucțiunilor proprii de SSM și la păstrarea unui comportament preventiv, inclusiv prin afișarea unor informații furnizate de autoritățile medicale competente privind prevenirea răspândirii noului Coronavirus (spre exemplu: la intrare, în cele mai vizibile locuri, transmiterea prin e-mail sau prin intermediul altor instrumente de comunicare);

Asigurați echipamente individuale de protecție (spre exemplu: măști de protecție, mănuși de protecție etc.) și verificați corecta utilizare a acestora iar, în cazul degradării sau al pierderii calităților de protecție, acordați echipamente individuale de protecție noi care să protejeze lucrătorii împotriva COVID-19;

Stabiliți măsuri igienico-sanitare, cu consultarea medicilor de medicina muncii;

Instruiți lucrătorii cu privire la asigurarea unei igiene respiratorii corecte conform recomandărilor autorităților din domeniul sănătății;

Acordați, în mod gratuit, materiale igienico-sanitare (săpun, prosoape hârtie, dezinfectanți etc.) care să prevină răspândirea infecției cu noul Coronavirus;

Limitați contactul dintre persoane, luați măsuri pentru păstrarea distanței de siguranță, evitați activitățile colective (evitați expunerea lucrătorilor la contact direct/interacțiune cu un număr mare de persoane, formarea zonelor aglomerate în cadrul proceselor de muncă etc.);

La efectuarea activităților de curățenie la locurile de muncă unde a desfășurat sarcini de muncă un lucrător suspectat de COVID-19 sau confirmat că ar avea această boală, se va folosi obligatoriu echipament individual de protecție, care trebuie să cuprindă mănuși și mască de protecție. După utilizare, acestea se vor arunca și nu se va încerca decontaminarea și refolosirea lor. Ulterior, mâinile se vor spăla cu săpun și apă minim 20 de secunde.

Toate suprafețele unde persoanele simptomatice au petrecut mai mult timp și cu care au avut contact, trebuie curățate și dezinfectate cu mare atenție. Dintre aceste suprafețe se menționează obiectele vizibil contaminate cu fluide corporale și suprafețelepotențial contaminate cum ar fi cele din toalete, clanțe, telefoane, balustrade, butoane de lift.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: