Cei 30.000 de bugetari vasluieni vor fi trecuți într-un registru unic. Ca la privat!

PROPUNERE… „Tot ce înseamnă salariu, indemnizație, de fapt toți cei plătiți din bani publici, trebuie să fie, alături de angajații din sistemul privat, într-un singur registru electronic”. Este o propunere a ministrului Munciim, Violeta Alexandru, care își dorește ca și bugetarii să fie trecuți într-un registru unic, la fel cum se întâmplă acum cu salariații de la privat, care sunt trecuți în programul Revisal.

Astfel, cei 30.000 de bugetari din județ vor fi incluși într-un registru unic al salariaților, deși unora dintre cei care lucrează în sistemul public nu le va fi pe plac această propunere. Unii nu vor dori să se afle că lucrează la stat, din cauza modului în care au intrat în sistem…

„Propun REFORMA, o variantă completă a evidenței angajaților/a celor care lucrează în România, inclusiv a persoanelor plătite din bani publici. Dezvoltăm Revisal.

Registrul va include salariații din cadrul autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, din cadrul regiilor autonome și a societăților naționale, companiilor naționale și a societăților comerciale cu capital social deținut integral sau majoritar de stat. Am inclus, totuși, câteva excepții: cei care lucrează în cadrul sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională; aici evidența personalului se ține prin registre proprii.

Am avut multe discuții pe această temă de la momentul în care am luat decizia transformării actualului Revisal. Ba că nu se poate (din zeci de motive), ba că există la ANFP niște evidențe (exclusiv ale funcționarilor și strict în scop de urmărire a carierei acestora, lucru care trebuie făcut), ba că există la Ministerul Finanțelor alte evidențe. Orice modificare de contract (orice tip ar fi) trebuie evidențiată într-un unic registru pentru a putea avea o imagine completă, în timp real, asupra tuturor evoluțiilor/modificărilor în piața muncii. Bănuiesc că nu va avea nimeni nimic împotriva transparenței. Cine nu are ceva de ascuns, nu are de ce să se teamă.

Începem și aici. Trebuie să se poată”,

spune ministrul Muncii.

Registrul va cuprinde întreg personalul plătit din fonduri publice conform Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, atât personalul contractual, funcționarii publici, cât și personalul autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, indiferent de modul de finanțare și subordonare, precum și personalul din cadrul regiilor autonome, societăților naționale, companiilor naționale și societăților comerciale la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, precum și personalul încadrat cu contract individual de muncă din mediul privat.

Categoriile de personal avute în vedere își pot desfășura activitate prin:

  • a) contractul individual de muncă;
  • b) contractul de mandat;
  • c) contractul de management; d)contractul de activitate sportivă;
  • e) convenție individuală de muncă prevăzută de Legea nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației;
  • f) decizie/ordin de numire în funcție, raport de serviciu sau în baza actului de numire.

Lasă un răspuns

Facebook
%d blogeri au apreciat: