Mobilizare totală pe viitorul drum european spre mănăstirea Florești! Grupul Transmir lucrează în forță pe drumul strategic!

ÎN FORȚĂ… Peste 50 de muncitori și ingineri, mai bine de 10 utilaje grele, fronturi de lucru pentru patru echipe, pe o distanță de 11 km. Așa arată acum zona cuprinsă între mănăstirea Florești și comuna Poienești, până la drumul național Vaslui-Bacău.

Aici, în zona Poienești, se lucrează la foc automat, este punctul fierbinte al județului. Drumul strategic va arăta mai bine ca multe drumuri naționale din țara aceasta, cu siguranță.

Vorbim de lotul I al viitorului drum strategic, pe care anul trecut grupul Transmir a lucrat în forță pornind de la drumul european E581 spre Băcani și Alexandru Vlahuță.

De data aceasta, la început de primăvară, conducerea Transmir a luat decizia de a concentra foarte multe utilaje grele, dar și forță umană pe zona destul de grea și complicată a comunei Poienești, mai ales că drumul care pornește din DN Vaslui-Bacău trece prin porțiuni destul de dificile, care au pus mari probleme autorităților locale în anii trecuți.

Drumul de la Poienești spre Poienești Deal și, mai departe, prin pădure, spre Florești, are o înclinație destul de pronunțată, trece prin zone cu alunecări de teren, prezintă o serie de probleme care trebuie rezolvate urgent de specialiștii Transmir.

În puținele zile care au trecut de la începerea lucrărilor, s-a decopertat tot asfaltul pe o porțiune de 1,5 km, prin satul Poienești, spre Poienești Deal, iar acum se lucrează la pregătirea fundației de balast. În paralel, o echipă lucrează la un pod foarte mare care se construiește la intrarea în satul Poienești, în timp ce alte echipe sunt concentrate pe deal, acolo unde se toarnă ziduri de sprijin, constatându-se că alunacarea de teren de pe deal amenință viitorul drum strategic.

În maxim două luni, conducerea grupului Transmir și-ar dori ca drumul spre mănăstirea Florești să fie la stadiul de piatră spartă, astfel ca zecile de credincioși care vor merge de Paște la această mănăstire să găsească un drum circulabil.

După acest pas, se va trece la asfaltare, mai ales că, nu trebuie uitat, pe această porțiune mai sunt și alte poduri de realizat, plus lucrări destul de complexe, prin pădure.


„Va fi un drum de excepție, realizat impecabil. Lucrăm acum la fundația de balast, care va avea 40 cm, urmează 12 cm de piatră spartă și, la final, 12 cm de asfalt. Cred că podul de la Poienești, un pod impozabil, va fi gata până de Paște, plus că avem multe alte lucrări de făcut pe cei 11 km din lotul I al tronsonului I de drum strategic”, a spus Emil Savin, managerul general al grupului Transmir.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat locuitorilor comunei Poienești, cu aceste lucrări de amploare, dar trebuie să înțeleagă că este spre binele nostru, al tuturor, pentru că vom beneficia de un drum extrem de spectaculos, care va aduce în zonă și investitori”, a spus primarul comunei Poienești, Nelu Manole Caragață.

Daniel Tănăsuc

Părerea ta este importantă pentru noi. Comentează aici!

Facebook
error: Content is protected !!
%d blogeri au apreciat: