Mãsura care va afecta transportatorii din judetul Vaslui, care lucreazã în Uniunea Europeanã! Sunt disperati, cer ajutorul Guvernului!

Începând cu data de 21 februarie 2022 camioanele românesti care opereazã în Uniunea Europeanã vor fi obligate sã se întoarcã în tarã la fiecare opt sãptãmâni, indiferent dacã sunt încãrcate sau goale.

O mãsurã care a produs multã nemultumire în rândul transportatorilor din judet, mai ales cã sunt firme sau persoane fizice din judet care au, în spatiul comunitar, flote de TIR-uri. Prin noua reglementare, zeci de autotrenuri ar trebui sã revinã la Vaslui la fiecare opt sãptãmâni, fapt pentru care Uniunea Transportatorilor Rutieri din România trage un semnal de alarmã.

“Solicitãm Ministerului Transporturilor si Infrastructurii actiuni urgente împotriva prevederilor discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1, care afecteazã viabilitatea si competitivitatea transportatorilor rutieri români prin:

– prioritizarea actiunilor României la Curtea de Justitie UE, dar si la nivelul Comisiei Europene si al Consiliului de Transport UE pentru anularea obligatiei întoarcerii acasã a camioanelor la 8 sãptãmâni, având în vedere impactul negativ asupra transportatorilor estici si asupra mediului, evidentiat de studiul recent al CE privind evaluarea impactului obligatiei întoarcerii regulate a vehiculului în statul membru de stabilire.

Atentionãm cã aceastã prevedere discriminatorie a Pachetului Mobilitate 1 afecteazã grav nu numai industria de transport rutier, ci întreaga economie nationalã.

Per total, obligatia întoarcerii acasã a camioanelor introdusã prin acest nou pachet legislativ european va determina o scãdere a veniturilor României din transportul rutier international de marfã cu 4,5 miliarde EUR, corespunzãtor unui impact net estimat de 3 miliarde EUR asupra economiei României. Aceasta reprezintã o scãdere de 1,4% a PIB-ului României!

– introducerea unui cost de referintã UE pentru transportul rutier dupã modelul Comitetului National Rutier din Franta (www.cnr.fr ).

UNTRR propune aceastã solutie pentru a permite transferarea costurilor generate de cerintele legale cãtre clienti. Asa cum în domeniul bancar se utilizeazã dobânda de referintã EURIBOR + marja bãncii, similar ar trebui utilizat în transportul rutier european Costul de referinta UE + marja fiecãrei firme de transport rutier, alãturi de eliminarea obligatiei întoarcerii acasã a camioanelor”, este mesajul UNTRR transmis pe adresa redactiei Vasluianul.ro, ieri dupã-amiazã.

Părerea ta este importantă pentru noi. Comentează aici!

Facebook
%d blogeri au apreciat: