Noi criterii pentru admiterea în școlile de poliție! Urmează modificarea legislației

Ministerul Afacerilor Interne a pus în transparență decizională proiectul de ordin pentru modificarea și completarea legislației  privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne în vederea eficientizării procedurilor de recrutare și selecție a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ,  reevaluarea profilului candidaților, cât  creșterea nivelului de pregătire al acestora.

În fapt, modificările aduse au în vederere evaluarea probei scrise la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ postliceal, în sensul introducerii și a altor domenii de evaluare, precum legislație specifică instituției și  instituțiilor politice ale statului, educație civică și cetățenească, exerciții de evaluare a capacității de analiză și sinteză, exerciții privind deprinderea raționamentului logic.

În ceea ce privește  evaluarea performanțelor fizice, modalitatea de punctare va reevaluată, aceasta urmând să fie apreciată cu note care vor fi luate în calcul la stabilirea notei finale de admitere. Criteriile specifice de recrutare pentru școlile de poliție au fost completate cu cel privind deţinerea sau obţinerea până la absolvire a permisului de conducere categoria B de către candidații pe locurile repartizate Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră Române și Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

În același timp, proiectul de  modificare a actului normativ conține noi prevederi astfel: procedura de întocmire a anexelor la fişa postului se va stabili faptul că întocmirea anexelor la fișa postului se realizează fără parcurgerea procedurii de analiză în cadrul comisiei de analiză. Se vor stabili noi atribuţii pentru compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, în acord cu procedurile aplicate în perioada stării de urgență/alertă. Vor fi introduse  noi rubrici în fișa matricolă în care vor fi completate datele și informațiile referitoare la situația disciplinară a polițistului/cadrului militar. Vor fi stabilite atribuții în ceea ce privește depunerea de către candidați a documentelor în dosarul de recrutare, obligația înregistrării acestora la depunere, precum și a confirmării primirii documentelor transmise de candidat pe e-mail.

Părerea ta este importantă pentru noi. Comentează aici!

Facebook
%d blogeri au apreciat: