Cine dorește asta? Transportatorii români puși la pământ de guvernanți și Buxelles

Companiile din sectoarele de transport rutier de mărfuri și pasageri, ce beneficiază în procent de 90% de capitalizare autohtonă, sunt din ce în ce mai afectate de atacul instituțional fără precedent dublat de o lipsă totală de dialog cu autoritățile centrale. Transporturile de mărfuri se confruntă încă de anul trecut cu abuzurile ANAF, raportate interpretării diurnei acordate obligatoriu angajaților,  ca venit de natură salarială, în contradicție cu legislația națională și europeană. În același timp, restricțiile de circulație generate de lucrări și caniculă, prețurile carburanților, tarifele RCA respectiv, în ultimele trei săptămâni, măsura carantinării șoferilor profesioniști ce se întorc în țară, se adaugă la lista interminabilă a problemelor la care firmele din domeniu trebuie să facă față.

În ceea ce privește transportul de pasageri, grav afectat de lipsa de activitate din 2020, asistăm la o altă formă de abuz, în special legat de transpunerea în țara noastră a regulamentului CE 1370/2007, privind serviciile de utilități publice de transport de pasageri (cursele județene). În acest caz, s-a proliferat într-o manieră autohtonă, un mod de a organiza ședințe de achiziții publice, la nivel local, în aproape toate județele țării, fără compensații materiale, fără drepturi exclusive reale, cu obligația unor investiții uriașe din partea transportatorilor chiar înainte de a depune ofertele, totul organizat într-un haos total, pe ultima sută de metri, ținând cont de faptul că în decembrie 2021, expiră actualele programe de transport județean. Riscul ca un număr semnificativ de trasee să rămână neacoperite, este deja confirmat de ceea ce s-a întâmplat la Alba, unde din 70 de loturi scoase la licitație, numai 30 au fost ofertate de către transportatorii de pasageri.

Reamintim faptul că tarifele impuse de Guvern pentru transportul elevilor școlarizați în altă localitate decât cea de domiciliu ar conduce la un fenomen de dumping, iar actele normative abuzive ce instaurează acest dumping, fac obiectul unui proces deschis atât de federația F.O.R.T., cât și de organizațiile elevilor, inclusiv Avocatul Poporului urmând a se pronunța pe acest subiect. De la începutul anului și până în prezent, nu a fost emis nici un act normativ cu impact direct pozitiv, în domeniul transportului rutier, nu a existat nici o întâlnire cu Primul Ministru, Ministrul Transporturilor, Ministrul Dezvoltării, Ministrul Educației sau Ministrul Economiei.

Federația Operatorilor Români de Transport – F.O.R.T. comunică permanent cu reprezentanții asociațiilor din celelalte domenii de activitate cu capital preponderent autohton, iar concluzia ce se desprinde din acest dialog este una singură: România este distrusă din punct de vedere economic din interior, de la cel mai înalt nivel, iar capitalul autohton trebuie să dispară pentru a face loc intereselor globale, în puținele sectoare economice ce se încăpățânează să reziste atât atacurilor externe, dictate direct de la Bruxelles cât și celor interne.

Transporturile rutiere, Horeca, Agricultura și Zootehnia, sunt ținte directe, iar cei aflați în Guvern sau Parlament sunt direct responsabili pentru ceea ce urmează să se întâmple dacă atacul împotriva capitalului autohton nu este oprit urgent. Fără capital autohton, toate prețurile produselor și serviciilor asociate acestor sectoare economice, vor exploda în raport cu puterea de cumpărare din ce în ce mai mică a cetățeanului român.

Iată ce spune un vasluian care a călătorit cu mijloacele de transport în comun, în Germania: Buna ziua, astăzi  am avut plăcerea de a călători într-o localitate din Germania cu autobuzul. Cu autobuzul și nu cu improvizațiile de la noi.  Prețul unui bilet de călătorie se calculează astfel: € x 4.85 = 9,7 lei /4,6 km = 2.10 lei / km / pasager. La noi pe țară, media este de 0.35 lei / km / pasager. Iată cum sunt distruși transportatorii din România de către guvernanți.

Părerea ta este importantă pentru noi. Comentează aici!

Facebook
%d blogeri au apreciat: