Abordările inovative în predare- învățare- evaluare = secretul SUCCESULUI în plan școlar

COMUNICAT DE PRESĂ… ”În perioada 19-23 iulie 2021, în cadrul stagiului/ cursului de formare ,,Innovative Approaches to Teaching” organizat de ITC Internațional în Praga, Cehia, alături de profesori din  Grecia, Cipru, Portugalia, Slovacia, Spania și Letonia, am descoperit variate metode inovative ce pot fi utilizate în procesul de predare- învățare- evaluare, metode ce pot contribui la obținerea de către elevi a succesului atât plan școlar cât și în plan personal.

Sunt considerate inovative  toate acele metode care sunt capabile să mobilizeze energiile elevului, să-i concentreze atenţia, să-l facă să urmărească cu interes şi curiozitate lecţia, să-i câştige adeziunea logică şi afecţiunea faţă de cele nou învăţate, care-l îndeamnă să-şi pună în joc imaginaţia, înţelegerea, puterea de anticipare, memoria etc. Aceste metode pun mai mult accentul pe cunoaşterea operaţională, pe învăţarea prin acţiune, prin manipulare în plan manual şi mintal a obiectelor, acţiunilor etc.

               Informațiile și abilitățile dobândite în cadrul cursului ,,Innovative Approaches to Teaching” de către profesorii participanți se pot constitui în resurse utile în cazul problemelor de atenție, implicare, motivație ale elevilor, în sensul că profesorii:        

•             pot să-i învețe pe elevi să gândească pozitiv atunci când se află în fața unei activități dificile (”este greu, dar sunt capabil să reușesc„);

•             îi pot sprijini pe elevi în definirea  obiectivele învățării;

•             atunci când elevii execută o sarcină, pot să-i provoace  să verbalizeze operațiile pe care le execută,

•             pot să îi ajute pe elevi să obțină succesul în plan școlar și în plan personal”.

Profesor Luca Daniela

Părerea ta este importantă pentru noi. Comentează aici!

Facebook
%d blogeri au apreciat: