Am rămas de căruță! În loc de electrificarea căii ferate Bârlad-Vaslui-Iași, doar… reparații Quick wins!

0
923




Guvernul a publicat strategia de modernizare a transportului feroviar din România, în următorii 10 ani. În timp ce, în alte zone din țară, se vorbește de viteze de peste 100-120 km la oră, plus electrificări,, spre Moldova, în special pe segmentul Bârlad-Vaslui-Iași (se vede în tabelul de mai sus) nu vorbim decât de proiecte denumite Quick Wins, adică reparații la calea ferată. Adică, vom rămâne cu calea ferată construită de Ceaușescu acum 50 de ani, cu mici cârpeli, pe ici, pe colo…









”Putem să anticipăm că beneficiile legate de creșterea vitezei de circulație și implicit de scăderea timpilor de parcurs se vor materializa pentru toate rutele propuse cu proiecte de tip Quick wins cu finanțare din PNRR”, se arată în materialul de la Guvern.

De fapt, ce se va petrece prin Quick wins? Proiectele au ca obiectiv înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranței circulație și evitarea introducerii restricțiilor de viteză. Prin execuția lucrărilor prevăzute în caietul de sarcini, se prognozează creșterea volumului de transport, cu tendințe de dezvoltare socio-economică a zonelor, având un impact semnificativ.

Se vor face lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linii curente și directe în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu afectarea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, în zona trecerilor la nivel și în zona punctelor noroioase, menționate în evidența căilor ferate și în caietul de sarcini.

Cele 11 proiecte de intervenție de tip Quick wins sunt următoarele:
● București – Craiova: 416 km
● Arad – Oradea: 121 km
● Sibiu – Copșa Mică: 45 km
● Oradea – Satu Mare – Halmeu: 156 km
● Apahida – Dej – Baia Mare – Satu Mare: 321 km
● Dej – Beclean – Ilva Mica: 96 km
● Mărășești – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Iași: 189 km
● Adjud – Siculeni: 174 km
● Filiași – Tg. Jiu – Petroșani – Simeria: 292 km
● Pitești – Slatina – Craiova: 142 km
● Coșlariu – Teiuș – Cluj-Napoca: 211 km