Este (aproape!) sigur: Drumul Expres Tișița-Albița NU se va mai face! Reacție furioasă a ACoR Vaslui! Suntem lăsați să murim în sărăcie!

0
1591




De 33 de ani, de la Revoluție încoace, județul Vaslui a fost lăsat să moară economic, cu complicitatea celor care au guvernat țara aceasta atâția ani. Singura rază de lumină care se întrezărise pentru dezvoltarea zonei, drumul expres Tișița-Albița, are toate șansele să moară fără să se fi făcut o singură analiză mai serioasă. La București, se tot vorbește de relația cu R.Moldova, însă proiectul care ar lega Capitala României de Chișinău, prin cea mai mare vamă din estul UE, cea de la Albița, este blocat în sertarele de la Ministerul Transporturilor.









Recent, Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră a anunțat că ar dori să renunțe la studiul de fezabilitate, pe motiv că rata de rentabilitate a acestui proiect este foarte scăzută în raport cu condițiile de eligibilitate impuse de finanțarea europeană. Unele minți ”luminate” de la guvernare susțin că realizarea unui astfel de drum expres nu are rentabilitate economică. Ori, cozile de camioane de la Vama Leușeni, surprinse sâmbătă dimineață, nu arată clar că tot traficul de mărfuri al R.Moldova și, mai nou, al Ucrainei, se face prin Albița? Sunt astfel de cozi la Sculeni, la Iași? Nu! Mii de camioane cu carburanți și mărfuri trec prin Albița și străbat DE 581, poza de mai jos, de sâmbătă, vă poate confirma!

Sâmbătă dimineață, coada de camioane se întindea pe câtiva kilometri, cu mărfuri din Ucraina și R.Moldova, la Vama Leușeni.

Si atunci, ne întrebăm, ce minte creață de la București își permite să arunce într-un sertar un proiect atât de important? Prima reacție furioasă, legată de nerealizarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Tișița-Albița a venit din partea Asociației Comunelor din România (ACoR) Vaslui. Și singura reacție, de altfel!

Președintele ACoR Vaslui, primarul comunei Fălciu, Neculai Moraru, spune, că ”Filiala județeană Vaslui a Asociației Comunelor din România a luat act cu tristețe de faptul că cel mai mare și mai important proiect de infrastructură din județul Vaslui, respectiv Drumul Expres Tișița-Crasna-Albița, a intrat sub semnul incertitudinii, după ce autoritățile guvernamentale au hptărât să suspende elaborarea studiului de fezabilitate”.

”Abandonarea de către autoritățile guvernamentale a acestei investiții ar însemna pentru populația din această zonă condamnarea la izolare față de lumea civilizată și menținerea etichetei de ”Cea mai săracă zonă din Uniunea Europeană”. Drumul expres face legătura cu Vama Albița, punct de frontieră care este cel mai tranzitat pe frontiera estică cu R.Moldova, având un volum de trafic de peste PATRU ori mai mare pentru transportul de mărfuri și persoane, decât Sculeni și Galați Giurgiulești, cu creșteri uriașe, de peste 10% pe ani, de la izbucnirea războiului din Ucraina.

Lipsa unui drum de mare viteză ține județul Vaslui într-o continuă subdezvoltare de-a lungul anilor. Mulți dintre investitorii interesați au întors spatele, în ciuda tuturor facilităților pe care primarii comunelor din județul Vaslui le-au oferit, pentru a-i convinge să investească în zonă.

Primarii comunelor din județul Vaslui vă roagă, domnule Ministru, să depuneți toate diligențele în deblocarea urgentă a contractului de elaborare a studiului de fezabilitate a Drumului Expres Tișița-Crasna-Albița, investiție vitală pentru comunele din județul Vaslui, și nu numai”, se arată în nota de protest adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Dar, câtă vreme Grindeanu este din Timișoara și are interes să dezvolte zona de Vest, ce-i pasă lui de Vaslui?