De 30 de ani, bârlădenii așteaptă vestea asta! Se toarnă ultimul strat de asfalt pe varianta ocolitoare

0
1348


Vești foarte așteptate despre cea mai așteptată investiție de la Bârlad: joi, 16 noiembrie, a început turnarea stratului de uzură pe varianta ocolitoare a orașului.



Este ultimul strat, după cel de bază și cel de binder, turnate în ultimele luni, timp în care, în paralel, s-a lucrat la construcția pasajelor (terasamente, straturi balast, plăci suprabetonate), a rigolelor de scurgere pentru apele pluviale, a fost montată instalația electrică pentru iluminat etc.

Echipele de constructori și peste 100 de utilaje sunt în activitate de dimineață și până seară, pe tot traseul celor 11,5 kilometri ai șoselei.

Reprezentanții firmei Concelex i-au explicat primarului Dumitru Boroș, prezent pe șantierul șoselei ocolitoare joi, la turnarea primilor metri din cel de-al treilea strat, că se dorește turnarea a cât mai mult din totalul lungimii șoselei.

Constructorii au spus că totul depinde de vreme. E nevoie sa nu fie frig, cu atât mai puțin precipitații, deoarece asfaltul pleacă din stația unde este fabricat cu o temperatură cuprinsă între 170 – 150 de grade.

După ce este așternut, temperatura se măsoară din metru în metru continuu, iar în momentul în care ajunge la 120 de grade trebuie imediat compactat. Se lucrează cu maximă atenție, întrucât o temperatură sub acest nivel ar face inutilă compactarea.

”După cum mi s-a spus, gerul poate grăbi acest proces de răcire a asfaltului, iar lucrurile ar risca să scape de sub control.

Ca să fiu sincer, eu speram ca odată ce s-a început turnarea stratului de uzură, totul să fie gata până la sfârșitul anului și chiar mi-am exprimat această dorință în discuția pe care am avut-o cu reprezentanții Concelex.

După atâta amar de vreme de când așteptăm șoseaua de centură, aproape că nu mai am răbdare. Și sunt sigur că la fel simt și bârlădenii, mai ales cei care au locuințele pe străzile tranzitate de traficul greu.

Dar specialiștii știu mai bine ce au de făcut și, după cum am văzut, la varianta ocolitoare chiar avem parte de adevărați specialiști.

Am așteptat peste 30 de ani, nu mai contează câteva luni. Important este ca străzile recent modernizate ale orașului, rețelele subterane și, mai ales locuințele bârlădenilor, să nu-și mai ducă existența sub presiunea mașinilor de tonaj greu”, a declarat primarul Dumitru Boroș

Reprezentanții firmei constructoare, Concelex, au avansat ca termen de finalizare a lucrărilor perioada mai-iunie a anului viitor.