Brandul vasluian Nutriva, jucător important pe piața furajelor din România! Investiții de 15 milioane lei, pentru dezvoltarea afacerii, anunță conducerea grupului de firme Safir

0
1205




Brandul Nutriva, parte a grupului de firme Safir, a obținut, recent, un credit în valoare de 15 milioane lei de la OTP Bank România, iar EximBank a emis o garanție de stat care acoperă 90% din valoarea finanțării. Împrumutul va ajuta la dezvoltarea de parteneriate în condiții corecte, menținerea activă a lanțului de producție și la o predictibilitate mai bună. „La nivel global, afacerile de familie contribuie la dezvoltarea economiei, iar acesta ne dorim să devină un trend și pentru companiile locale”, a declarat Roxana Hidan, Director General Adjunct OTP Bank România, Divizia Afaceri, la momentul semnării împrumutului









Fabrica de Nutreţuri Combinate Nutriva (FNC Nutriva), parte componentă a Grupului de firme Safir, a fost inaugurată în a doua jumătate a anului 2013, cu ocazia aniversării a 22 de ani de existenţă, pentru a contribui la dezvoltarea şi modernizarea procesului propriu de producţie.

Investiția inițială a fost de 6 milioane de euro (fabrica, 6 silozuri, alei, împrejmuiri), dar s-a ajuns la un total de aprox. 10 milioane de euro. Obiectivul are rol extrem de important în procesul integrat de producţie al Grupului de firme Safir, întrucât permite o atentă supraveghere a calităţii produselor, încă din faza incipientă, şi furnizează hrana păsărilor crescute în unităţile proprii, comercializate sub marca Deliciosul de Vaslui și Zdravăn Moldovenesc.

FNC Nutriva se întinde pe o suprafaţă de aproape 2 ha şi include: silozuri de materii prime și materii finite, un laborator specializat pentru controlul total al cerealelor utilizate, dotat cu tehnologie de ultimă generaţie, în valoare de peste 230 000 euro, spații care permit o depozitare optimă și mașini proprii de transport specializat, pentru ca produsul să ajungă ușor și sigur la destinație.

Aici se produce o gamă completă de furaje pentru pui de carne, furaj combinat, furaj pentru pui cu creștere lentă și pentru uz gospodăresc. Începând cu anul 2018, FNC Nutriva și-a extins gama cu furaj pentru suine, bovine și ovine, o investiție realizată conform standardelor de exigență dorite. Astfel, FNC Nutriva și-a lărgit portofoliul cu produse pentru uz gospodăresc, destinate populației, dar și pentru potențialii clienți.

Obiectivul principal FNC Nutriva vizează diversificarea portofoliului cu aceeași grijă ca și până acum, verificarea atentă a produsele oferite la vânzare.

În cursa livrării de produse de calitate ridicată și pentru a fideliza și atrage noi parteneriate de încredere, Nutriva și-a extins zona de stocare cu încă 5 silozuri, astfel că în prezent sunt construite 11 puncte de depozitare.

Softul noilor silozuri beneficiază de o îmbunătățire: dacă până acum aerarea și răcirea se faceau „manual”, de acum s-a implementat un soft conectat la o stație meteo care monitorizează prin senzori temperatura, umiditatea din interior cât și din exterior, iar în funcție de un set de parametri optimi, aerarea se va face automatizat. În acest fel se va elimina eroarea umană. În prezent, și depozitele inițiale beneficiază de acest sistem.

Să mai spunem că, la Nutriva, sunt singurele depozite din Vaslui cu podea de aerare și printre puținele din România de acest gen.

Capacitățile de depozitare sunt de 2.200 de tone, până la 2.400-2.500 tone/siloz, însă încărcate la capacitate maximă crește riscul ca cerealele să nu „respire”, la Nutriva evitând pe cât posibil acest lucru.

Fabrica de procesare cereale lucrează cu grâu și orz extrudate, ceea ce crește digestibilitatea acestei materii prime.

Această combinație o folosim la rețetele pentru faza de maternitate la purcei. Ne mândrim cu acest produs deoarece există puține FNC-uri care au acest serviciu. Vindem și grâu extrudat ca materie primă – la o fermă de nurci pentru furajul acestora.

Pentru a primi cerealele în condiții maximă de siguranță, la Nutriva avem laboratoare proprii de testare. Astfel, această grijă pentru calitatea produsului ne-a propulsat pe un loc high performance, dând un trend în România: solubilitatea – o analiză riguroasă care a plecat din laboratoarele noastre și care, în prezent, a fost adoptată de mai multe companii din domeniu. Suntem pionieri prin prisma implementarii, nu am inventat nimic nou”, spune dl. Tudorel Ghiorghiasa, managerul FNC Nutriva.