Deputatul Solomon, replică tăioasă către primarul Bârladului: ”Ai fugărit din primărie, fie la pensie, fie prin demisie, peste 50% din funcționarii cu experiență, care munceau fiecare cât 10 neamuri de-ale dumitale”

0
1773




Ultimele declarații publice ale primarului Bârladului, Dumitru Boroș, legate de schema de personal a Primăriei și de activitatea instituției în sine, au stârnit furtună în politica locală.









”Este regretabil că unii demnitari coboară într-atât atacurile încât avansează asemenea informații, care sunt jignitoare nu pentru mine neapărat, ci pentru populația Bârladului. Eu nu cred că domniile lor nu știau că în 2016, când am preluat funcția de primar, în primărie plus serviciile fără personalitate juridică din cadrul administrației locale erau 241 de angajați. Nu 80, cum au spus dumnealor și cum greșit a preluat și o parte a presei, care nu a găsit necesar să verifice informația. Dacă am fi fost întrebați, am fi prezentat documente, și nu vorbe: am găsit 241 de angajați, iar astăzi sunt 261 (Primărie, Bibliotecă, Spații Verzi, Direcția de Asistență Socială, Spațiu locativ, Evidenta populației, Stare civilă etc. etc.)”, a anunțat primarul Boroș, seara trecută.

În replică, deputatul PSD de Vaslui, Adrian Solomon îl atacă fără menajamente pe primarul Boroș. Printr-o postare publică, Solomon arată cum a crescut schema de personal a Primăriei, în cele două mandate ale lui Boroș.

”După ce ne-am minunat de ideile aberante ale primarului Boroș cu privire la economiile ce trebuie făcute pe bunăstarea elevilor și profesorilor la școală, a venit vremea să ne crucim!!!

Ce altă reacție să ai când vezi cine conduce administrația orașului nostru??!

Lăsând deoparte confuzia dintre organigrama și statul de plată, ceea ce șochează e ticăloșia primarului. Nu poți să justifici creșterea cheltuielilor de personal de la 2 mil lei/an la 20,5 mil lei/an prin faptul că ai angajat oameni la serviciul fonduri europene care chipurile e foarte performant! FALS! Nu ai angajat decât un om în vara aceasta pe perioadă determinată în locul unei doamne aflate în concediu de maternitate, iar asta doar pentru că trebuia să-i dai și lui obolul.

În rest, ai ocupat toate posturile vacante și ai fugărit din primărie, fie la pensie, fie prin demisie, peste 50% din funcționarii cu experiență care munceau fiecare cât 10 neamuri, consăteni sau liberali de-ai dumitale… și decât cei trei ziariști deja celebri (despre ei intr-un episod viitor).

Așa că nu dezinforma cetățenii că nu ai găsit proiecte din fonduri UE și le-ai adus cu o echipă nouă pe astea de azi, pentru că minți!!!

În exercițiul bugetar al UE 2007-2014, Bârladul a atras peste 50 mil euro, singur sau împreună cu CJ Vaslui:

1) Reabilitare modernizare străzi în cartierele: Complex scolar, Deal 2, Bariera Puiești, Țuguiata 2, Trestiana ANL-25km de străzi și 22 mil €

2) Reabilitare Centrul cultural-istoric Teatrul V.I. Popa și muzeul V.Pârvan-4,5 mil €;

3) Reabilitare si extindere rețele de apă și canalizare-30 mil € (e drept că din cauza funcționarei de la ISU care ți-a făcut pârtie spre primărie prin blocarea autorizației de construcție, s-a amânat implementarea până anul ăsta);

4) Reabilitare stație tratare apă și stație de epurare-20 mil€;

5) Ecologizare groapa de gunoi-4,2 mil €;

6) mai multe proiecte privind digitalizarea și modernizarea administrației, școlilor și a altor instituții în val de 5 mil €.

E drept că atunci când ai venit, în 2016, nu mai era niciun proiect nou aprobat, dar nu pentru că nu aveai tu încă 140 de oameni angajați, ci pentru că noile ghiduri de finanțare pe axele din bugetul UE 2014-2021 nu erau lansate. Guvernul Cioloș nu a dat drumul la nicio axa de finanțare prin POR și doar guvernele PSD din 2017 au deblocat situația.

Atunci nu ai făcut decât să depui proiecte gândite și pregătite încă din 2014-2015 de către noi.

Fiecare a putut lucra pe fonduri UE în funcție de ce se finanța și nu în funcție de ce nevoi avea!!

Dar cum e să uiți proiectele lăsate la cheie din fonduri guvernamentale sau din buget local:

1) Canalizare Munteni -Podeni cu contract de lucrări și autorizație de construcție;

2) Sala de sport de la Școala Nr. 8 prin CNI cu ordin de începere lucrări;

3) 3 blocuri ANL cu contract semnat și din care ai făcut doar un zid de sprijin.

Dar să vedem cum e cu angajații…

În 2016 aveai 80 de funcționari în primărie, în 2022 ai 109 – rezultă un plus de 29 de oameni. Nici locuri în birouri nu au. Nu comentăm valoarea profesională a noilor veniți, că o simțim în fiecare zi când mergem cu mașina pe străzile sparte de proiectele tale europene și urmărite profesionist de către soțul d-nei Carmen Dima, inginer mecanic la serviciul tehnic-investiții și când ne rupem picioarele prin cataroaiele de pe trotuar…

La sere-spații verzi aveai 10 oameni în 2016, iar acum ai 30 cu toate că ai fi putut aplica legea 52/2011 privind zilierii.

La Zoo aveai 8 oameni, acum ai 19.

La ALA aveai 4 oameni, acum ai 8.

La DAS aveai 8 oameni, acum ai 18 plus 31 cadre medicale (singurele justificate).

Acestea sunt cu titlul de exemplu. Și fii corect, transparent și fă publice toate datele singurel.

Ai găsit organigrama cu 241 de funcții și 160 de oameni angajați, restul până la 240, câți plătești azi din buget local, i-ai angajat DEGEABA.

Spui că a crescut cheltuiala de personal pentru că ai pus in aplicare legea 153/2017 data de PSD. Evident, dar legea are un principiu: LA SALARII MARI/ oameni puțini; LA OAMENI MULȚI/ salarii mici. Dumneata ai vrut si oameni mulți și salarii mari!!!

Un bun administrator nu poate cheltui peste 50% din cât colectează din taxe și impozite pentru salarii. Da! Atât se adună!!! Ai uitat de 7,7 mil lei la Poliția comunitară. Ai uitat de Piață, ai uitat de asistenții personali(aici contribui doar cu 10% din total salarii)? Noi n-am uitat!

Noi știm, deși crezi că nu știm, noi ținem minte, deși crezi că am început să uitam. Dream on!

PS: Sunt convins că noua achiziție de la fonduri europene e o achiziție beton, doar a făcut facultatea de curând…

Deputat Adrian Solomon”, este replica dură a parlamentarului vasluian, la ultimele declarații ale primarului.

CITEȘTE și: