După 30 de ani, se redeschide linia ferată Fălciu-Cantemir, anunță Irinel Scrioșteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor
Aflat în delegație la Chișinău, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a mers alături de Vladimir Bolea, viceprim-ministrul și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, Mircea Pașcăluță, secretar de stat, de alți oficiali din domeniul feroviar din ambele state, la podul feroviar Fălciu-Cantemir și la stația feroviară Prut 2.
Oficialii au făcut o evaluare la fața locului a capacităților tehnice și logistice ale stației de operare cu containere pe de o parte, dar și la stadiul lucrărilor de reparații la linia feroviară cu ecartament european de legătura la Pod.
”În paralel cu proiectele comune RO-MD de infrastructură rutieră pe care le avem în desfășurare în diferite stadii, printre care și construirea primului pod rutier la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni, denumit Podul de Flori, a cărei execuție începe pe 26 aprilie, vizăm și dezvoltarea infrastructurii feroviare, printre care relansarea transportului feroviar pe podul Fălciu-Cantemir prin redeschiderea liniei feroviare și a punctului de trecere a frontierei în control coordonat”, a scris Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.

Oficialul român a adăugat că, în urma analizei efectuate împreună cu specialiștii, s-a ajuns la concluzia că stația feroviară Prut 2 oferă oportunități de transbordare și de eficientizare a transportului de mărfuri către Uniunea Europeană, dar și de dezvoltare economică a zonei prin crearea locurilor de muncă, atragerea investițiilor și consolidarea rolului Republicii Moldova ca nod logistic.
Primarul comunei Fălciu se zbate de mulți ani pentru redeschiderea podului de la Fălciu
De ani de zile, primarul comunei Fălciu, Neculai Moraru, se zbate pentru redeschiderea podului de la Fălciu. Acesta a trimis nenumărate adrese către guvernele ce s-au perindat la conducerea țării, însă abia acum se fac primii pași concreți.
”Vã rugãm sã analizati posibilitatea ca podul feroviar peste râul Prut sã fie reabilitat si adaptat, inclusiv accesului rutier si pietonal, pentru a permite locuitorilor de pe ambele maluri ale Prutului realuarea legãturilor întrerupte atâtea zeci de ani.
Realizarea acestui proiect are scopul de a spori nivelul de cooperare transfrontalierã, va crea conditii si premise de dezvoltare a relatiilor economice, sociale si culturale, a micului trafic între populatia Republicii Moldova si cea a României, va oferi posibilitatea colaborãrii si facilitãrii accesului cu specialisti din Republica Moldova si România”, a anunțăat dl. Moraru.
În 2011, România a cheltuit 7,88 milioane de lei pentru modernizarea Staţiei CFR Fălciu (jud Vaslui), de pe graniţa de est a României, pentru implementarea cerinţelor Schengen. Gara, aflată de fapt pe teritoriul satului Bogdăneşti, nu este folosită şi se degradează de la o zi la alta, pentru că din 2012, niciun operator feroviar de călători sau de marfă nu a mai fost interesat de această rută de trecere în Republica Moldova.