Modernizarea căilor ferate, doar în Vestul României! Vorba cuiva: ”Grindeanu e din Timișoara, doar nu vreți să aprobe contracte pentru Vaslui sau zona Moldovei”…

0
797




Județul Vaslui este într-o situație dramatică din punct de vedere al investițiilor pe calea ferată. Aici, nu s-a mai făcut o investiție nouă pe calea de rulare din vremea lui Ceaușescu, de aproape 40 de ani. Nu sunt linii electrice, calea ferată este învechită, de la Munteni de Jos prin Vaslui și până la Buhăești, pe o distanță de mai bine de 20 de km, se circulă pe un singur fir. Acum, când toată lumea vorbește despre investiții care să ne apropie de nivelul european, unde credeți că se fac investițiile în infrastructura de cale ferată? Tot în Ardeal, acolo unde se construiesc și autostrăzile și unde se duc investiții de zeci de miliarde de euro, anual.









Vasluiul, Iașul, Suceava, celelalte județe din Moldova nu există pentru miniștrii de la Transporturi. Ca să vă convingeți că lucrurile stau așa, haideți să răsfoim o listă a investițiilor în derulare în 2022, la CFR Călători:

Subtronson 2a: Km 614-Bârzava (44 km) – stadiu fizic 67,70%. Lucrările au fost atribuite în data de 19.05.2017 către Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., iar valoarea contractului de lucrări este de 1.998.579.896,56 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind martie 2023;

Subtronson 2b: Bârzava-Ilteu (34 km) – stadiu fizic 72,72%. Lucrările au fost atribuite în data de 19.05.2017 Asocierii Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., iar valoarea contractului de lucrări este de 2.085.565.017,01 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind august 2023;

Subtronson 2c: Ilteu-Gurasada (24 km) – stadiu fizic 47,55%. Lucrările au fost atribuite în data de 23.11.2017 Asocierii Aktor S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită ”Asocierea RailWorks”, iar valoarea contractului de lucrări este de 1.498.976.758,87 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind decembrie 2023;

Tronson 3: Gurasada-Simeria (39 km) – stadiu fizic 54,28%. Lucrările au fost atribuite în data de 30.08.2017 Asocierii FCC Construccion SA, Astaldi S.p.A și Contratas y Ventas SA, iar valoarea contractului de lucrări este de 3.101.195.448,78 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind septembrie 2023;

Subsecţiunile Braşov-Apaţa şi Caţa-Sighişoara (86 km) – stadiu fizic 5,74%. Lucrările au fost atribuite în data de 05.03.2020 Asocierii Railworks (Alstom Transport SA, lider, Aktor Technical Societe Anonyme, Arcada Company SA, Euroconstruct Trading 98), iar valoarea contractului de lucrări este de 2.979.386.423,41 lei (fără TVA), termenul contractual de finalizare fiind aprilie 2024;

Subsecţiunea Apaţa-Cața (28 km) – stadiu fizic 1,55%. Lucrările au fost atribuite în data de 22.09.2020 Asocierii Railworks (formată din Aktor Technical Societe Anonyme – lider al asocierii, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A), iar valoarea contractului de lucrări este de 2.979.386.423,41 lei (fără TVA), termenul contractual de finalizare fiind noiembrie 2024;

Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră – Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana (12 km) – stadiu fizic 10,18%. Contractul a fost atribuit în data de 04.12.2020 firmei Porr Construct SRL, iar valoarea contractului de lucrări este de 472.213.822,54 lei (fără TVA), termenul contractual de finalizare fiind iulie 2023.

Iată și contractele care ar putea fi semnate în acest an:.

  • Modernizarea liniei feroviare Caransebeș–Timișoara–Arad – 4 loturi cu durata de implementare a contractului de 102 luni (6 luni proiectare + 36 luni executie + 60 luni garanție):

–           Lot 1: Caransebeş-Lugoj (39 km) – valoare estimată 1.437.751.581,09 lei fără TVA și Lot 2 Lugoj-Timișoara (59 km) – valoare estimată 1.742.269.674,36 lei fără TVA. Procedura se află în etapa de evaluare a ofertelor depuse din data de 21.12.2021;

–           Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D (14 km) – valoare estimată 1.445.386.706,40 lei fără TVA, Lot 4 Ronaț Triaj D-Arad (48 km) şi Aradu Nou-Glogovăț (7 km) (valoare estimată 2.471.694.414,19 lei fără TVA) – procedură suspendată conform deciziei CNSC.

  • Lucrări în stațiile C.F. Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București– Constanța, cu durata de implementare a contractului de 84 luni (4 luni proiectare și verificare documentație tehnică + 20 luni execuție lucrări + 60 luni perioada de garanție), valoare estimată 317.369.456,27 lei fără TVA – procedură în evaluare a ofertelor depuse din data de 01.11.2021;
  • Electrificarea şi reabilitarea liniei CF Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor – 4 loturi cu durata de implementare a contractului de 102 luni (6 luni proiectare + 36 luni execuție + 60 luni garanție):

–           Lot 1: Cluj Napoca-Aghireș  – valoare estimată 1.505.138.213,54 lei fără TVA, Lot 2: Aghireș-Poieni – valoare estimată 1.472.917.742,19 lei fără TVA) – procedură ce are programată data de deschidere a ofertelor 14.02.2022;

–           Lot 3: Poieni-Aleșd – valoare estimată 2.168.599.348,22  lei fără TVA), Lot 4: Aleșd- Frontieră – valoare estimată 2.418.935.784,51 lei fără TVA – procedură ce are programată data de deschidere a ofertelor 21.02.2022.