TABEL Comuna Găgești va primi 1 milion de lei de la Consiliul Județean! Alte 20 de comune primesc și ele diverse sume de la județ!

0
441




Deși anul 2022 este abia la început, foarte multe primării vasluiene sunt în imposibilitatea de a-și achita facturile restante, fie că este vorba de proiecte europene, fie că discutăm de cheltuieli ale comunităților respective. Astfel, centralizând situația financiară a tuturor celor 86 de UAT-uri din județul Vaslui, președintele Consiliului Județean, Dumitru Buzatu, a luat decizia de a sprijini 21 de comune, cu mari probleme, banii urmând a fi alocați după prima ședință de Consiliu Județean, programată pentru 21 ianuarie a.c.. Cea mai mică sumă, de 100.000 lei, merge la Oșești, Ferești și Dănești, în timp ce Găgeștiul are cea mai mare alocare de la județ, 1 milion de lei, din impozitul pe venit aflat la dispoziția CJ Vaslui.









Pentru proiectele de infrastructură, ar fi nevoie de 1,2 miliarde lei, la primării

”În vederea repartizării fondului de 6 % din impozitul pe venit, s-a procedat la consultarea în scris a primarilor, care au comunicat necesarul de fonduri pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală și cheltuieli de funcționare, pe care UAT-urile nu le pot finanța din venituri proprii și din sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale.

O primă concluzie ce se poate formula este că necesarul de fonduri solicitat este în cuantum de 1.220.852 mii lei, iar suma pe care trebuie să o repartizeze Consiliul Județean Vaslui este de 32. 994 mii lei, ceea ce înseamnă asigurarea necesarului înprocent de 3 %.

Având în vedere că sumele solicitate sunt mult peste posibilitățile consiliului județean, s-a considerat oportun să se efectueze și o analiză riguroasă asupra veniturilor și nevoilor fiecărei unități administrativ-teritoriale în parte.

Astfel, s-a întocmit o situație în care s-au comparat, pe de o parte, veniturile pe care UAT-urile le au la dispoziție în acest moment (venituri proprii din impozite și taxe

locale, 63% din impozitul pe venit distribuit de către ANAF și sumele repartizate pentru

echilibrare din impozitul pe venit si TVA) și, pe de altă parte, cheltuielile de personal și

cele cu asistența socială (în cuantum de 10%).

În urma acestei comparații au rezultat un număr de 21 unități administrativ[1]teritoriale care sunt în imposibilitatea de a funcționa deoarece ori nu au asigurate cheltuielile mai sus amintite, ori, după asigurarea acestora, mai au la dispoziție sume foarte mici”, este analiza conducerii CJ Vaslui.