Viacons Rutier, companie de top în construcții! Ieri, a fost recepționată cea mai mare investiție a CJ Vaslui în infrastructură rutieră!

0
894
La Huși, Ioan Ciupilan, Dumitru Buzatu, Ciprian Trifan

FELICITĂRI, VIACONS!… Municipiul Huși, cartier Corni – comuna Duda Epureni – comuna Arsura – comuna Drânceni, cu ieșire în drumul național spre Iași, prin Răducăneni. Un tronson de aproape 22 de kilometri, realizat la standarde europene, care va schimba viața a mii de oameni de la granița de est a Uniunii Europene.



Viacons – lucrări la standarde europene

Vorbim de cea mai mare investiție în infrastructura județului, de până acum, realizată cu fonduri guvernamentale, în speță drumul județean 284. Și mai vorbim și de compania care a făcut posibilă o astfel de investiție, Viacons Rutier SRL Huși, o companie de top în construcții din Moldova.

În 2015, Viacons Rutier Huși pornea la drum cu speranță, cu încredere, dar și cu multe provocări în față, pentru că investiția de pe DJ 248 era una dintre cele mai dificile din județ. Trebuiau asfaltați 22 de kilometri de drumuri pietruite prin mai multe comune, începând din zona de nord a municipiului Huși, pe o lungime considerabilă, banii fiind alocați prin PNDL I.

Este adevărat, au mai fost și sunt în continuare investiții în infrastructura județului de o mare complexitate, cum este drumul de la Crețești la Murgeni, sau cele trei tronsoane ale drumului strategic Bârlad-Laza-Zăpodeni-Codăești, ambele cu fonduri europene, însă investiția pe DJ 248 a fost cea mai mare provocare pentru Consiliul Județean. Tehnică, financiară, administrativă.

Pentru că, dincolo de cifre, drumul județean inaugurat ieri a însemnat și cea mai importantă lucrare într-un domeniu cu care firmele de construcții locale nu s-au confruntat până acum, cel al alunecărilor de teren.

În aprilie 2017, o porțiune de 200 metri din drumul care trebuia modernizat s-a surpat, astfel încât constructorul și beneficiarul, CJ Vaslui, au fost nevoiți să caute o soluție. A durat aproape doi ani, după multe expertize tehnice și discuții în teren cu experți din toată România, până ce s-a găsit soluția. Apele din subteranul satului Epureni au fost captate printr-o soluție tehnică inovatoare, adoptată de Viacons Rutier, după mai multe expertize în teren și soluții propuse de experți naționali. Acum, aceste ape se revarsă, în șuvoaie, într-un pârâu din mijlocul localității, printr-un complex sistem de drenaj, fiind făcute foraje la adâncimi de 7-8 metri.

Soluție tehnică de captare a apelor subterane
Ioan Ciomaga – declarație de presă

”Ne aflăm într-o zi frumoasă, într-un moment frumos pentru noi, constructorul Viacons Rutier și Consiliul Județean. Este o lucrare de referință pentru noi, firma Viacons Rutier, pentru proiectant și Consiliul Județean. Lucrarea în sine a fost o provocare, am fi putut să o terminăm cu mult mai repede, însă am avut această alunecare de teren, care amenința însăși existența caselor din satul Epureni.

Lucrarea pe care o predăm astăzi Consiliului Județean se întinde pe aproximativ 22 km și cuprinde patru segmente, cu poduri, podețe, lucrări de artă, ziduri de sprijin. Toate acestea s-au realizat datorită colectivului de la Viacons Rutier, care a depus suflet. Din păcate, a durat cam mult. Nu datorită nouă, ci o alunecare de teren ne-a oprit din execuție mai bine de 2 ani, până s-a găsit o soluție extraordinar de bună pentru captarea izvoarelor și a apei. Mulțumim Consiliului Județean pentru că a avut încredere în noi și am reușit să ducem la bun sfârșit această investiție”,

a declarat ing. Ioan Ciomaga, managerul general Viacons Rutier Huși.
Ioan Ciomaga, președintele CJ Vaslui Dumitru Buzatu și Ciprian Trifan

Ce a însemnat mega-proiectul de pe DJ 248? O investiție totală de 45 milioane lei, parte din suma, în jur de 10 milioane de lei, fiind susținută de Consiliul Județean pentru rezolvarea problemei cu alunecarea de teren de la Epureni.

„A fost o provocare administrativă” – Ciprian Trifan

A fost cu adevărat și o provocare administrativă, după cum a spus vicepreședintele CJ Vaslui, Ciprian Trifan, cel care a fost în nenumărate rânduri aici, cu specialiștii Direcției Tehnice, pentru a găsi rezolvări la problemele apărute în timpul lucrărilor.

Conducerea CJ Vaslui și echipa Viacons Rutier

”Felicit constructorul, Viacons Rutier Huși, și pe cel care a efectuat expertiza, care ne-a dat această soluție extraordinară, lucrarea fiind una de excepție. Urmează ca, în primăvară, să reabilităm și sectorul din vechiul drum, astfel încât cei 30 km până la granița cu județul Iași să fie la standarde europene și să reprezinte cu adevărat un drum județean.

A fost un efort financiar considerabil pentru Consiliul Județean, în acești ani, însă sunt bucuros să spun că oamenii din aceste comune vor circula pe un drum realizat la cele mai înalte standarde”,

a spus președintele Consiliului Județean Vaslui, Dumitru Buzatu.

Acesta a mai precizat că în următorii patru ani nu va mai exista niciun drum județean fără covor asfaltic.

”Ne dorim ca în următorii patru ani să acoperim cu covoare asfaltice toate drumurile județene, astfel încât să nu mai existe acel reproș, care a devenit național, că în județul Vaslui nu toate drumurile județene sunt acoperite cu covoare asfaltice, ca și cum în celelalte județe ar fi. Reproșul ăsta are și o valență pozitivă. Îndeamnă autoritățile locale și județean să facem pași importanți pentru modernizarea infrastructurii rutiere a județului Vaslui”,

a mai declarat Dumitru Buzatu.

Ca date tehnice, trebuie spus că, pe lângă turnarea de covor asfaltic și proiectul extrem de complex din zona alunecării de teren, au mai fost reabilitate 6 poduri și executate alte 4 poduri, fiind făcute consolidări de terasamente și drenuri.

Echipa Viacons Rutier

Este, fără îndoială, un mare succes pentru Viacons Rutier, este meritul întregii echipe coordonate de inginerul Ioan Ciomaga, cel care ne spunea că „la Viacons se face performanță, pentru că sunt specialiști foarte buni, oameni care și-au înțeles menirea, de deschizători de drumuri”.

De acum încolo, cei din Arsura care vor dori să ajungă la Iași nu vor mai ocoli prin Huși, ci vor ieși la drumul național care leagă vama Albița de municipiul Iași, prin Răducăneni, într-un timp foarte scurt și pe o șosea comparabilă cu cele mai bune drumuri naționale din România. Poate că, văzând că au la dispoziție un drum atât de bun, investitorii vor dori să aducă locuri de muncă și în aceste comune…

Bucurie nedisimulată – Viacons Rutier